Title Header


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere id.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere id.

Get Adobe Flash player

Пам'ятка для батьків

 

 

Інструктор з фізкультури рекомендує

Як розвинута дитина, то ж радіє вся родина!

Пальчикові ігри вдома

Всі ми в дитинстві робили “Сороку-Ворону”, “Ладусі”, всі боялися “Рогату козу”, але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте?

Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.

Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку.

А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.

Все, що ви вигадаєте – сподобається вашому малюку і сприятиме його розвитку.

Пальчикова гімнастика проводиться не тільки з дітьми раннього віку, вона необхідна, навіть, для дітей шкільного віку.

На момент вступу дитини до школи ще не закінчено окостеніння пальців кисті. У самому зап’ястку дитини тільки п’ять слаборозвинених кісточок (потім з’являється шоста), які не притискаються одна до одної.

Тому часто у шестиліток зображення прямої риски, овалу супроводжується помітним тремтінням пальців кисті, в результаті чого прямі лінії виходять зігнутими, овал ─ зигзагоподібним і не завжди замкненим.

Кожну вправу пальчикової гімнастики радимо виконувати декілька разів по черзі обома руками. Бажано поєднувати у невеликий комплекс дві-три вправи (пригадувати попередні, або ті, які найбільше сподобалися).

Бажаємо успіхів та творчого натхнення!

Наведемо декілька вправ пальчикових ігор:

Вправа 1

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом вліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

fiz 2

fiz 3

Вправа 2

Руки перехрещені тильним боком долонею до себе.

Спочатку пальці обох рук стис­нуті в кулаки, потім пальці-промінці

розкриваються, руки повертаються вправо-вліво.

У кінці віршика діти плескають у долоні.

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко,

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

fiz 4

  fiz 5
Вправа 3
Долоні  трохи  зігнуті, кінчики  пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).

Рідний дім

  

Хай живе наш рідний дім —

Тепло й затишно у нім.

fiz 6
fiz 7
  Вправа 4
  Білочка просить нас приготувати для горішків незвичайний кошик,

Його треба зобразити пальцями рук.

Кошик

 

В руки кошик я беру,

І горішок туди кладу.

fiz 8 
  fiz 9
Долоні повернені на себе, пальці спле­тені, лікті розведені в сторону. Долоні ніби­то роз'їжджаються, і між пальцями утво­рюються зазори. Великі пальці зображують ручку кошика.
Вправа 5

Жук

 

Жук у жолудя питав:

 Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

 fiz 10
  Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по столі вперед.
  fiz 11
  Вправа 6

Акварель

 

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.
fiz 12 

Рука — це пензлик, пальці — волосин­ки. Плавними рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними.

      Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику.

  fiz 13
  Вправа 7

Ати-бати —

йшли солдати,

Ати-бати — на базар,

Ати-бати, що купили?

Ати-бати —самовар.

 fiz 14
Дітям пропонується «перетворити» долоню на солдата: намалювати на тильному боці очі й рот. Пальцями діти показують, як солдати марширу­ють.
fiz 15
Вправа 8

Загадка від Мавпочки

 

— Відгадайте загадку,

 відгадку покажіть руками.

Що за верхівець:

Сам сидить верхи,

А-ноги за вухами?

(Окуляри)

 fiz 16
  Діти складають овали пальцями рук, підносять їх до очей.
  fiz 17
  Вправа 9

Оси

 

Оса осі в осінні дні

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

Сховатись ніде вже осі.

fiz 18
Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.
fiz 19
Вправа 10

Лис

 

Лиса з лісу у село

«Ку-ку-рі-ку» занесло.

Заглядає лис у вікна:

«Де ж це півень

 кукурікнув?»

fiz 20
Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізин­чики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утво­рюють вузьку «лисячу» мордочку.
fiz 21
Вправа 11

— Відгадайте загадку – добавлянку.

 

На дереві грається,

Угору підіймається,

На хвостику гойдається.

І зветься це малятко —

Веселе ... (мавпенятко).

fiz 22 
  Середній та безіменний пальці притиснуті згори вели­ким. Вказівний і мізинчик трохи підняті вгору та зігнуті.
fiz 23  
  Вправа 12

Відгадай загадку

 

Два кінці, два кільці –

Посередині цвях.

(Ножиці.)

fiz 24 
  Пальці правої руки стисну­ти в кулак, виставити вперед вказівний і середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями.
fiz 25  
Вправа 13

Вовк ведмедя розбудив:

— Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлоги —

Вовк тікає в ліс від нього.

fiz 26
Середній і безіменний пальці притисну­ті згори великим. Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті.
fiz 27
Вправа 14

Сьогодні малята.

Копають грядки,

Уперше в житті

Вони садять квітки:

Крокіс, чорнобривці,

Нагідки, розмай —

Квітуй-розквітай,

Наш улюблений край!

fiz 28
Зімкнуті та трохи заокруглені долоні —

пуп'янок квітки. Поступо­во пальці

розводяться в різні боки та злегка

погойдуються.

fiz 29
fiz 30
Вправа 15
 

У сови великі очі 

Бо не спить вона щоночі.

Сутінки надворі,

А сова─ в дозорі.

fiz 31 
  Долоні розгорнуті до себе, великі пальці ви­прямлені від себе й переплетені (нібито чіпляють­ся один за одного). Великі пальці — голова пташ­ки, інші пальці — крила. «Помахайте крилами».
fiz 32
Вправа 16

Відгадайте, хто це?

 

Хоч маленьке, а красиве,

Як біжить, то в'ється грива.

Копитцями туп-туп-туп,

По каменю цок-цок-цок,

(Лоша)

fiz 33
Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, ство­рюючи пальцями гриву. Великий палець дого­ри. Два великих пальці утворюють вушка.
fiz 34
І на останок віршик-пальчикова гра
fiz 35
Дошкільний навчальний заклад №12 м.Рівне.