Title Header


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere id.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere id.

Get Adobe Flash player

                             КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ    

            «ЗНАЙОМИМО ДОШКІЛЬНИКІВ З ЕКОНОМІКОЮ»

 Коли слід починати знайомство дітей з економікою? З якого віку дитина повинна дізнатися про світ економічних відносин? Як і за допомогою якого устаткування навчати дітей економіці? І чи потрібно це робити? Ці питання хвилюють батьків не один десяток років. Дошкільник і економіка лише на перший погляд здаються далекими один від одного. Дитина мимоволі зустрічається з економікою, навіть якщо її не вчать економіці. Вона дізнається, що таке «моє», «твоє», «наше», «обмін», «гроші», «ціна», «купити», «дешево», «продати», «заробити».  Чим раніше ми почнемо економічну освіту дітей, тим їх дії і вчинки будуть більш раціональними, усвідомленими, тому, що саме в дошкільному віці діти набувають первинний досвід елементарних економічних відносин. Чим старше діти, тим більше вони активно беруть участь у вирішенні багатьох економічних проблем сім'ї: розподіл сімейного бюджету, складання меню, придбання покупок тощо.

            Процес економічного виховання реалізується через різні форми його організації. Основна форма навчання - це гра. Саме гра наповнює життя дітей неповторним, цікавим змістом, організує і регулює їх поведінку, коригує психіку і допомагає виявляти і задовольняти свої інтереси. Засвоїти складні економічні поняття допоможуть персонажі знайомих казок: «Муха - Цокотуха», «Буратіно», «Троє поросят», «Півник і бобове зернятко». Казки використовуються для виховання таких якостей особистості, як працьовитість, ощадливість, практичність.В казкахекономічний зміст розкривається перед дітьми у вигляді проблемних ситуацій, вирішення яких розвиває логіку, нестандартність, самостійність мислення, комунікативно-пізнавальні навички. Виявляється, в будь-якій казці можна знайти економіку.

 Знайомство з азами економіки доцільно почати з подорожі по країні «Економіка», де живе ігровий персонаж - гном Економ. Він знайомить дітей з іншими ігровими персонажами: царицею Економікою і Бізнесменчиком. Ці персонажі вивчають економіку разом з дітьми, беруть участь в іграх і допомагають дітям освоювати економічні поняття.

           Одна з найбільш близьких дитині тем - це «Сім'я. Доходи сім'ї. Сімейний бюджет». Знайомство з бюджетом починайте з виготовлення макета сімейного бюджету, де кожна частина позначає дохід всіх членів сім'ї (тато, мати, старші брати і сестри, дідусь, бабуся). На наочному прикладі можна переконатися, хто і який дохід приносить у сім'ю. Спільно з дітьми можна намалювати картки-схеми із зображенням доходів та витрат вашої сім'ї. А для закріплення матеріалу організуйте сюжетно-рольову гру «Сім'я», де розподіліть ролі, виберіть професії.

           У кожній сім'ї, як і в кожної людини, є свої потреби і наступною темою буде тема «Потреби людини». Поговоріть з дитиною і розкажіть йому: «Що може людина? Навіщо людина їсть? Навіщо ми дихаємо?» Можна провести гру «Хочу і треба?» Пропонуємо дитині вибрати з серії предметних картинок ті картинки, на яких зображені предмети, необхідні дитині обов'язково: вода, їжа, одяг, житло. Це будуть - «основні потреби». Дорослий вибирає ті картинки, на яких зображені предмети, без яких дитина може прожити: іграшки, комп'ютер, прикраси, розваги. Це - «неосновні потреби людини». Запропонуйте дитині визначити, до якої групи можна віднести такі потреби людини як: освіта, медицина, дружба, захист.

А для того, щоб задовольняти свої потреби, необхідні гроші. Знайомимо дітей зі «Світом грошей». Необхідно підвести дітей до розуміння того, що гроші є засобом задоволення потреб. А познайомити дитину зі світом грошей допоможе казка. Прочитайте дітям казку «Буратіно» і поговоріть за її змістом. Запитайте у дитини: «Все можна купити за гроші?» Організуйте сюжетно-рольову гру «Магазин». Всі знають, що це одна з найулюбленіших дитячих ігор. Придумайте свої іменні грошики. Вибираючи продавця, зверніть увагу на правила поведінки в магазині. Граючи, діти не тільки закріплюють отримані знання, а й вчаться спілкуватися, будувати партнерські відносини.

На цьому знайомство з ЕКОНОМІКОЮ не закінчується. Це тільки початок. Попереду ще багато цікавих зустрічей з такою складною наукою – ЕКОНОМІКА.

Поради про те, як навчити дітей ощад­ливості:

1.  Не купуйте нічого зайвого - тільки те, що вам насправді необхідно.

2. Збираючись у магазин за покупками, не за­будьте взяти пакет або господарську сумку, щоб не купувати нові пакети, які потім доведеться викидати.

3. Купуйте   товари   в   економній   упаков­ці. Наприклад, соки краще купувати в картоні, а не в склі, або пластику.

4. Намагайтесь не купувати одноразовий посуд.  При  нагріванні   він  шкодить здоров'ю, їжте й пийте з скляного посуду.

5. Замість звичайних батарейок користуйтесь багатозарядними акумулято-рами.

6. Купуйте енерголампи, які служать довше ніж звичайні.

7. Віддавайте непотрібний одяг, меблі, посуд і іграшки в дитячі будинки або Товариство Червоного хреста

8. Використовуйте аркушний папір з обох бо­ків. Газети здавайте на макулатуру.

9. Прибираючи в саду чи на клумбі біля бу­динку,  створи  компостну  яму.  Туди  скидай зібране листя   та   чисті   харчові   відходи.   Піс­ля   перегнивання   удобрюй    грунт   для   своїх рослин.

10. Ремонтуйте поламані речі — вони вам ще послужать.

11. Не смітіть   на   вулиці.  Викидайте  сміт­тя в урни. Навіть якщо її не має поряд. З вами ж нічого    не     станеться, якщо     ви     обгортку від цукерки принесете і викинете вдома, а не на вулиці.

12. Сортуйте  вдома   сміття та   викидайте в спеціальні контейнери.

Як підготувати дитину до щеплення?

    Планові щеплення – великий стрес для організму дитини і для її психічного стану. Простіше, коли малюк ще зовсім маленький і не розуміє, що тітка в білому халаті зараз його боляче вколе. Коли ж дитина починає розуміти,що таке лікарня, то іноді похід на щеплення перетворюється на сущий кошмар для батьків.

·         По-перше, ви повинні знати, яку вакцину будуть прищеплювати дитині. Запитайте у лікаря-педіатра про її можливі наслідки, побічні ефекти. Часто щеплення можуть викликати алергічну реакцію , в дитячій аптечці для таких випадків у вас повинен бути супрастин або інший проти- алергенний  препарат для дітей. Інколи лікар призначає протиалергенні  препарати за 3 дні до щеплення . Особливо це стосується дітей , які страждають харчовими або іншими видами алергії.

·         За добу до щеплення не рекомендується вводити в раціон дитини нові продукти. Краще скласти звичне меню зі страв, які малюк вживав неодноразово. Звичне меню складайте і вдень щеплення.

·         За тиждень до щеплення щодень вранці і ввечері вимірюйте температуру тіла дитини. Малюк повинен бути повністю здоровий. Перед щепленням  огляд  педіатра обов’язковий,адже навіть звичайний нежить дає важкі наслідки після щеплення.  В перші дні після щеплення не рекомендується  ходити з дитиною в людні місця і навіть в гості. Нехай ніхто не приходить в  гості до вас.

·         Після того, як дитині зробили щеплення , не поспішайте йти з лікарні додому. Почекайте хвилин 15 – 20, якщо після закінчення цього часу стан дитини задовільний, не підвищилася температура і не з’явилася алергічна реакція, то можна спокійно вирушати додому.

·         Деякі види щеплень (зокрема комплексні) важко переносяться дітьми. Може піднятися висока температура , тому необхідно мати в аптечці дитячі жарознижуючі препарати. Слід збивати температуру у дитини, якщо вона вища 38.5 градусів. Деякі особливо чутливі до щеплень діти можуть проспати весь наступний день , деякі стають млявими і пасивними, в інших діток пропадає апетит і погіршується настрій.

 

Наказ МОЗ України від 11.08.2014 р. № 551

Календар профілактичних щеплень

Вік

Щеплення проти

1 день

 

Гепатиту В

 

 

 

 

3-5 днів

Туберкульозу

 

 

 

 

 

1 міс.

 

Гепатиту В

 

 

 

 

2 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

Гемофільної інфекції

 

4 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

Гемофільної інфекції

 

6 міс.

 

Гепатиту В

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

 

 

12 міс.

 

 

 

 

Гемофільної інфекції

Кору, краснухи, паротиту

18 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

 

 

6 років

 

 

Дифтерії,правця

Поліомієліту

 

Кору, краснухи, паротиту

7 років

Туберкульозу

 

 

 

 

 

14 років

 

 

 

Поліомієліту

 

 

16 років

 

 

Дифтерії, правця

 

 

 

26 років

 

 

Дифтерії,,правця (надалі кожні 10 років)

 

 

 

Як підготувати дитину до щеплення?

    Планові щеплення – великий стрес для організму дитини і для її психічного стану. Простіше, коли малюк ще зовсім маленький і не розуміє, що тітка в білому халаті зараз його боляче вколе. Коли ж дитина починає розуміти,що таке лікарня, то іноді похід на щеплення перетворюється на сущий кошмар для батьків.

·        По-перше, ви повинні знати, яку вакцину будуть прищеплювати дитині. Запитайте у лікаря-педіатра про її можливі наслідки, побічні ефекти. Часто щеплення можуть викликати алергічну реакцію , в дитячій аптечці для таких випадків у вас повинен бути супрастин або інший проти- алергенний  препарат для дітей. Інколи лікар призначає протиалергенні  препарати за 3 дні до щеплення . Особливо це стосується дітей , які страждають харчовими або іншими видами алергії.

·        За добу до щеплення не рекомендується вводити в раціон дитини нові продукти. Краще скласти звичне меню зі страв, які малюк вживав неодноразово. Звичне меню складайте і вдень щеплення.

·        За тиждень до щеплення щодень вранці і ввечері вимірюйте температуру тіла дитини. Малюк повинен бути повністю здоровий. Перед щепленням  огляд  педіатра обов’язковий,адже навіть звичайний нежить дає важкі наслідки після щеплення.  В перші дні після щеплення не рекомендується  ходити з дитиною в людні місця і навіть в гості. Нехай ніхто не приходить в  гості до вас.

·        Після того, як дитині зробили щеплення , не поспішайте йти з лікарні додому. Почекайте хвилин 15 – 20, якщо після закінчення цього часу стан дитини задовільний, не підвищилася температура і не з’явилася алергічна реакція, то можна спокійно вирушати додому.

·        Деякі види щеплень (зокрема комплексні) важко переносяться дітьми. Може піднятися висока температура , тому необхідно мати в аптечці дитячі жарознижуючі препарати. Слід збивати температуру у дитини, якщо вона вища 38.5 градусів. Деякі особливо чутливі до щеплень діти можуть проспати весь наступний день , деякі стають млявими і пасивними, в інших діток пропадає апетит і погіршується настрій.

 

 

Наказ МОЗ України від 11.08.2014 р. № 551

Календар профілактичних щеплень

Вік

Щеплення проти

1 день

 

Гепатиту В

 

 

 

 

3-5 днів

Туберкульозу

 

 

 

 

 

1 міс.

 

Гепатиту В

 

 

 

 

2 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

Гемофільної інфекції

 

4 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

Гемофільної інфекції

 

6 міс.

 

Гепатиту В

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

 

 

12 міс.

 

 

 

 

Гемофільної інфекції

Кору, краснухи, паротиту

18 міс.

 

 

Дифтерії, кашляку,правця

Поліомієліту

 

 

6 років

 

 

Дифтерії,правця

Поліомієліту

 

Кору, краснухи, паротиту

7 років

Туберкульозу

 

 

 

 

 

14 років

 

 

 

Поліомієліту

 

 

16 років

 

 

Дифтерії, правця

 

 

 

26 років

 

 

Дифтерії,,правця (надалі кожні 10 років)

 

 

 

Обережно: грип!

Грип – найбільш поширене гостре респіраторне вірусне захворювання, що передається повітряно-крапельним шляхом, та призводить до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової та ендокринної систем. Якщо ви виявили у себе або у дитини наступні симптоми: температура 37,5 – 39 0 С, головний біль, біль у м’язах, суглобах, озноб, кашель, нежить або закладений ніс, біль (першіння) в горлі.

Що робити при виникненні симптомів грипу:

  1. Залишіться вдома, не заражайте оточуючих.
  2. Батьки! Не відправляйте хворих дітей у школу, на культурно-масові заходи.
  3. При температурі 38 – 39 о С викличте дільничого лікаря додому або бригаду «швидкої допомоги».
  4. Вживайте багато рідини (чаї , морси,компоти, соки).
  5. При кашлі і чханні прикривайте рот і ніс хусткою або серветкою.

Важливо!                                                                                                                                                 Не рекомендується переносити грип на «ногах»; своєчасне звернення до лікаря і ранній початок лікування (перші 48 годин захворювання) знизять ризик розвитку ускладнень грипу : бронхіту, пневмонії, отиту, менінгіту, енцефаліту,ураження серця, нирок та інших внутрішніх органів і систем.

Що потрібно робити для профілактики:

  1. Найбільш ефективна профілактика грипу – щорічна вакцинація проти грипу до початку епідсезону.
  2. Користуйтесь маскою в місцях скупчення людей. Скоротіть час перебування в місцях скупчення людей.
  3. Уникайте тісних контактів з людьми, які кашляють, чхають.
  4. Не торкайтеся до очей, носа, рота.
  5. Ретельно мийте руки з милом, можна протирати їх бактерицидними серветками.
  6. Регулярно провітрюйте приміщення, в якому перебуваєте , робіть вологе прибирання.
  7. Уникайте обіймів, поцілунків, рукостискань.
  8. Вживайте в їжу продукти, які містять вітамін С (журавлина, лимон та ін.)

У разі появи хворих на грип в сім’ї або в робочому колективі рекомендується почати прийом противірусних препаратів з профілактичною метою.

Як навчати дитину бути ввічливою

 Виховання ввічливості в дитини – досить складний процес. Психологи та педагоги тут одностайні: єдиний дієвий підхід – «модельний», тобто такий, що спирається на модель поведінки дорослих, зокрема батьків і педагогів. Варто уважно контролювати ситуації, в яких, за нормами ввічливості, варто проявити вдячність. Якщо в дитини не зразу, або не завжди виходить подякувати, не варто при сторонніх виявляти неповагу до самої дитини, смикаючи її за руку й вимагати сказати «дякую». Ліпше скористатися формою доброзичливої підказки.

Дитині важко пояснити, що є різні рівні вдячності, адекватні тій чи іншій ситуації. Інакше кажучи, треба знати, за що дякувати і як саме. Позаяк є небезпека виростити дитину, яка має низьку самооцінку, невпевнена в собі.

Варто пам’ятати, що за словами фахівців, діти починають дякувати свідомо лише у 6-7 років. До цього потрібно лише занурювати дитину у відчуття вдячності, ознайомлювати з «правилами». І головне – завжди дякувати дитині за її добрі вчинки.


Як навчити дітей розповідати

Багато дітей не можуть чітко і правильно сформулювати свою думку, описати подію, висловити свої емоції. Тому важливо з раннього віку розвивати зв’язне мовлення дитини – спонукати її до спілкування, розповідати про побачене, ділитися своїми враженнями.

            Педагоги та психологи пропонують такі поради щодо того, як навчити дітей розповідати:

  • Долучайте дитину до розповідання казки. Проговорюйте речення не до кінця і дайте дитині змогу закінчити думку, доповнивши речення одним чи декількома словами.
  •             Розпочинайте переказування із невеликих за обсягом текстів із простим сюжетом, наприклад, казок.
  •             Допомагайте дитині розповідати, ставлячи уточнювальні запитання.
  •             Не квапте дитину, дайте їй змогу подумати, що вона хоче сказати, пригадати й відтак висловитися.
  •          Переглядайте разом мультфільми, відвідуйте лялькові вистави. Після перегляду обговорюйте сюжет, пропонуйте дитині описати персонажів – їхню зовнішність, характер. Навчайте дитину виражати свої емоції, а для цього розповідайте їй про свої власні враження від перегляду.
  •            Використовуйте для мовленнєвої роботи з дитиною сюжетні картини до відомих їй літературних творів. Спочатку разом обговорюйте картину, а відтак попросіть дитину самостійно розповісти про те, що на ній зображено, чи про окремий її фрагмент.
  •            Навчайте дитину вигадувати сюжетні розповіді, наприклад, про іграшки, персонажів відомих казок, мультфільмів тощо.
  •            Нагадуйте дитині про певні події з її досвіду та пропонуйте розповісти про них.
  •            Стежте, щоб дитина говорила повними поширеними реченнями, і відповідно висловлюйтеся самі. Адже діти копіюють мовлення дорослих

Як запобігти харчовим отруєнням

(пам’ятка для батьків)

Щоб запобігти інфекційним захворюванням та харчовим отруєнням, дотримуйтесь таких простих правил:

- ретельно мийте усі овочі і фрукти перед тим, як подавати до столу сирими;

- мийте руки з милом перед приготуванням їжі;

-прищеплюйте дитині любов до чистоти. Привчайте її мити руки з милом перед вживанням їжі, після відвідування туалету, повернення з прогулянки;

-не зберігайте разом продукти, що їдять сирими, і ті, що підлягають кулінарній обробці;

-ніколи не кладіть бутерброди, пиріжки, сир, ковбасу, печиво у пакет, де побували овочі, фрукти, ягоди чи яйця, навіть якщо цей пакет здається абсолютно чистим;

-дбайте про те, щоб їжа для дитини була щойно приготованою, свіжою. Не готуйте їжу «із запасом»;

-не купуйте продукти, якщо не впевнені у їхній якості, з простроченими термінами зберігання, пошкодженою упаковкою. Дотримуйтесь умов та строків зберігання продукту, зазначених на його упаковці;

-не купуйте продукти харчування на стихійних базарах. Ви маєте право вимагати у продавця документи, що підтверджують якість та безпеку продуктів;

-не вживайте незнайомі гриби, ягоди, трави. Смертельно небезпечними можуть бути старі або зіпсовані гриби. Не готуйте страви з грибів дітям;

- не беріть у дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби або інші продукти, які потребують зберігання у холоді);

-не використовуйте для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з річок, озер, незнайомих підземних джерел.

Пам’ятка щодо запобігання поліомієліту

Поліомієліт представляє собою гостре інфекційне захворювання вірусної етіології, яке виникає в результаті інфікування одним з трьох типів вірусів поліомієліту.

Клінічні прояви поліомієліту різноманітні. У понад 90% інфікованих осіб інфекція є безсимптомна, у 4-8% захворювання перебігає в абортивній формі без рухових порушень. Абортивна форма поліомієліту може проявлятися у вигляді гострої респіраторної інфекції, гострої кишкової інфекції, у 1% хворих розвивається серозний менінгіт. Лише у 1-10 з кожних 1000 сприйнятливих до захворювання осіб (0,1-1,0%) розвивається паралітична форма хвороби з ураженням рухових клітин переднього рогу спинного мозку з наступним стійким випадінням їх функцій, розвитком паралічів і парезів.

Клінічні ознаки паралітичних форм поліомієліту:

- гострий початок захворювання з загально-інфекційного синдрому;

- підвищення температури тіла;

- головний біль;

- біль у горлі;

- нежить;

- диспепсичні розлади – блювота і проноси;

- розвиток гострих в’ялих паралічів виникає від декількох годин до 1-5 днів;

- частіше страждають проксимальні відділи кінцівок;

- парези і паралічі мають асиметричне “мозаїчне” розташування;

- знижений тонус м’язів;

- уражаються м’язи ніг, рук, тулуба;

- зміна походки;

- знижені сухожильні рефлекси;

- чутливість збережена;

- швидкий розвиток атрофії м’язів.

Як можна заразитися вірусом поліомієліту?

Джерелом інфекції є хворі на паралітичні та непаралітичні форми поліомієліту або вірусоносії. Передача збудника поліомієліту відбувається від людини до людини. Основний механізм передачі вірусу – фекально-оральний. Вірус може передаватися через брудні руки, іграшки, інфіковану воду та їжу, а також може передаватися переносниками – мухами. Слід пам’ятати, що вірус поліомієліту може тривалий час зберігатися у навколишньому середовищі – до 3-4 місяців у воді, до 6 місяців з фекаліями в ґрунті. Також можлива передача вірусу повітряно-крапельним шляхом. Заразними при поліомієліті є виділення з верхніх дихальних шляхів та випорожнення.

Як довго є заразним хворий на поліомієліт?

З верхніх дихальних шляхів вірус виділяється тільки в гострому, препаралітичному періоді, з випорожненнями – більш тривалий час. Найбільш інтенсивне виділення вірусу від хворого відбувається в перші два тижні захворювання, але може продовжуватися до 4-6 тижнів від початку захворювання.

Як попередити зараження на поліомієліт?

Ізоляція осіб , що прибули з країн ендемічних по поліомієліту з проявами гострої респіраторної інфекції, гострої кишкової інфекції, серозного менінгіту, в’ялих паралічів з обов’язковим їх дворазовим обстеженням на поліомієліт.

На контактних осіб накладається карантин строком на 21 день з моменту ізоляції хворого. За ними організується нагляд педіатра (щоденно) та невролога (одноразово, в разі необхідності). У вогнищі інфекції проводять поточну та заключнудезінфекцію з використанням дезінфікуючих засобів. При загрозі виникнення поліомієліту в країні всім дітям у віці до 5 років, що не були щеплені або щеплені з порушенням графіку, проводять термінову вакцинацію живою поліомієлітною вакциною. Поліомієліт невиліковний, але його можна попередити за допомогою вакцинації.

Щеплення проти поліомієліту входять до календаря профілактичних щеплень:

- вакцинація складається з трьох щеплень і проводиться дітям у віці 2, 4 і 6 місяців, перші 2 щеплення – з використанням інактивованої вакцини проти поліомієліту(ІПВ);

- ревакцинація проводиться дітям у віці 18 місяців, 6 та 14 років з використанням оральної поліомієлітної вакцини (ОПВ).

Як запобігти розповсюдженню поліомієліту в дитячих установах?

Під час загрози спалаху поліомієліту нові діти в загальноосвітні навчальні,оздоровчі та санаторно-курортні заклади не приймаються. Припиняється відвідування дитячої установи сторонніми особами. Проводиться вологе прибирання приміщень не менше двох разів на день. Приміщення, в яких знаходяться діти повинні бути вентильованими, їх необхідно провітрювати декілька разів на день. Діти повинні дотримуватись правил особистої гігієни (часте миття рук з милом протягом дня). Виключається переведення дітей із групи в групу. Діти повинні щоденно оглядатися лікарем чи педіатром і при появі перших ознак захворювання (підйом температури тіла, головний біль, катаральні прояви, диспепсичні розлади, біль у кінцівках, пітливість) необхідно госпіталізувати до інфекційного відділення.

Що повинні знати батьки, щоб попередити зараження дитини на поліомієліт?

1. Обов’язкове дотримання графіку профілактичних щеплень;

2. Уникати дитині місць великого скупчення людей;

3. Уникати контакту з особами, що перебували в країнах-ендемічних по поліомієліту та відвідування країн – ендемічних по поліомієліту;

4. Навчити дітей мити руки з милом;

5. Провітрювати приміщення декілька разів на день;

6.Проводити вологе прибирання оселі;.

7. Пити тільки кип’ячену воду, добре вимиті овочі та фрукти.

Що робити батькам, якщо дитина захворіла на поліомієліт?

При появі перших ознак захворювання (підйом температури тіла, головний біль, катаральні прояви, диспепсичні розлади, біль у кінцівках, пітливість) необхідно звернутись до лікаря. Хворого необхідно госпіталізувати в дитячу інфекційну лікарню або дитяче інфекційне відділення, виділити йому окремий посуд, рушники, предмети особистої гігієни.

У приміщеннях, в яких перебувала хвора дитина, необхідно провести вологе прибирання з застосуванням дезінфікуючих засобів.

При яких ознаках захворювання у дитини необхідно негайно звернутися за медичною допомогою?

- підвищення температури тіла;

- головний біль;

- біль у горлі;

- нежить;

- диспепсичні розлади – блювота і проноси;

- біль в кінцівках;

- неможливість стати на ніжки;

- підвищена пітливість.

Режим харчування дитини вдома

Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.

Привчайте дитину:

      перед прийомом їжі обов’язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;

      під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;

      після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.

Якщо дитина харчується у дитячому садку, відкоригуйте режим харчування вдома, урахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі.

Формуйте у дитини культурно-гігієнічні навички під час вживання їжі. Навчайте малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним.

Обговорюйте з дитиною правила розпорядку, пояснюйте їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати у дитини культуру поведінки, розвивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі:

      привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п’ють, ложкою їдять тощо);

      виховувати слухняність, пошану до дорослих;

      заохочувати висловлювати прохання;

      навчати словам ввічливості.

Подбайте про те, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти перед вживанням обдавайте окропом для знищення патогенних мікроорганізмів.

У разі епідемії гострих кишкових інфекцій чи грипу обов’язково дотримуйтеся порад санітарно-епідеміологічних станцій.

Загартовування дошкільнят

 І. Вимоги до організації загартування вдома:

 •  кімната в якій здійснюється загартування повинна бути провітрена, здійснене вологе прибирання;

 • одяг дитини відповідає виду загартування, порі року.

 ІІ. При загартуванні необхідно керуватися принципами:

 • послідовність, послідовно, без різких змін знижують температуру повітря або води, полегшують одяг дитини, збільшують час перебування на сонці або у воді;

  • систематичність, суворо дотримуватися правил для вибраного виду загартування, не проводити його епізодично, щоб не заподіяти організму дитини серйозної шкоди;

 • урахування індивідуальних особливостей своєї дитини (чутливість дитини до холоду, спеки, вітру, вологості), врахування стану здоров’я свого малюка, загальний фізичний розвиток, особливості нервової системи;

 • загартовуючи процедури повинні проводитися на тлі позитивних емоцій.

 ІІІ. Види загартування:

 •  загальні – правильний режим дня, раціональне харчування, заняття фізичною культурою ;

 • спеціальні – загартування повітрям (повітряні ванни), сонцем (сонячні ванни), водою (водні процедури).

 

Повітряні ванни

 

• Види – повітряні ванни в кімнаті, прогулянка, сон на повітрі, повітряно-сонячні ванни на прогулянці;

 • Вимоги – проводяться на вулиці в сухому, захищеному від вітру місці на рівному майданчику, одяг полегшений (трусики, тапочки, панамки );

 • Тривалість – від 5-10 хв. до 30 хв. на дит.майданчику, а в кімнаті 6-10 хв.

 • t0 повітря – в  кімнаті від 180С поступово, знижуючи на 10С через 3-4 дні до 140С

 

 Водні процедури

 

• Види – обтирання, обливання, купання;

 ОБТИРАННЯ – проводиться змоченою у воді рукавичкою, зшитою з не дуже м’якої тканини; обтирання починають з рук, потім обтирають шию, груди, живіт, спину, ноги, а потім розтирають рушником від периферії до центру (за рухом крові);

 • Вимоги –  до початку процедури щоб не було ознобу;

 • t0 води – початкова від +320С,  через 2-3 дні знижувати  на 10С  й доводити до + 220С влітку та + 240С взимку.

 ОБЛИВАННЯ – проводять під душем або з лійки;

 • Вимоги – висота падіння води під час обливання 40-50 см,  обливається спина, потім груди, живіт, після чого правий і лівий боки, перебування під струменем води 20-40 сек., після обливання необхідно розтерти тіло сухим рушником і швидко одягнутися; проводиться перед обідом або після денного сну;

 • t0 води – від +320С,  через 3-4  дні знижувати  на 10С  й доводити до + 220С; взимку знижується через 4-6 днів

 ОБЛИВАННЯ НІГ – зменшує потіння ніг, зміцнює м’язи та зв’язки стопи, запобігає розвиткові плоскостопості;

 • t0 води – початкова  від + 200С через 3-4  дні знижувати  на 10С  й доводити до + 18 0С +160С;

 КУПАННЯ – проводиться влітку у водоймах

 • Вимоги – купати один раз на день, не купати натщесерце, або через 1-1,5 год. після їжі; не купають спітнілих, охолоджених дітей; у разі виникнення ознобу дитину негайно вивести на берег; перевагу надавати водоймам з проточною водою; до і після купання бажано проводити фізичні вправи• t0 води – від  + 220С, а • t0 повітря – від  + 260С.

 

Сонячні процедури

 

• Вимоги – сонячні процедури приймаються на простирадлі постеленому на піску, голова дитини покрита панамою, або хустиною, спочатку опромінюють спину, потім бік, передню поверхню тіла, другий бік; оптимальний час з 8 до 11 години ранку, з 16 до 18 години ввечері, закінчувати потрібно водними процедурами;не загоряти під сильним вітром; уникати сильного опромінення голови; не дозволяти дитині  перебувати в повній нерухомості під час загорання

 • Тривалість – віз 3-4 хв. до 40-50 хв.

 • t0 повітря – від  + 260С.

 

Корисні для організму вітаміни

Про користь вітамінів знають всі. Але зазвичай ми згадуємо про їх необхідність

весною, коли з’являються перші ознаки гіповітамінозу – втома, дратівливість,

апатія. Організм людини не може самостійно синтезувати всі вітаміни

або синтезує їх в недостатній кількості. Інші вітаміни ми отримуємо разом

з їжею.

Вітаміни

Користь для організму

Міститься у продуктах

Вітамін A

Зір, шкіра, кістки зуби і ясна.                      

Морква, шпинат, печінка, масло

Вітамін B1

Обмін речовин, енергія робота м’язів

Печінка, продукти грубого помелу картопля, бобові

Вітамін B2

Зір, енергія, шкіра, повний обмін речовин

Молочні продукти, яйця, м’ясо, риба, бобові.

Вітамін B6

Нервова система, вироблення білків та червоних кров’яних тілець, робота м’язів

Свинина, печінка, птиця, риба, кукурудза

Вітамін B12

Синтез червоних кров’яних тілець, нервова система, правильний ріст дітей

Риба, кукурудза, банани, печінка, яйця.

Вітамін C

Імунна система, кістки, розщеплення холестерину у печінці

Перець, цитрусові, листові овочі.

Вітамін D

Регулювання кальцію та фосфору, кістки та зуби, імунна система

Риба, печінка, яєчний жовток, авокадо.

Вітамін E

Захист клітин і тканин від пошкоджень, затримка (уповільнення) старіння.

Рослинна олія, риба, яйця, продукти із зерна грубого помелу.

Вітамін H (Біотин )

Обмін речовин, ріст і структура волосся.           

Печінка, яєчний жовток, соєві боби, морква

Вітамін К1

Згортання крові, запобігання появі синців.

Зелені овочі, капуста, м’ясо, молочні продукти, продукти із зерна грубого помелу.

Фолієва кислота

Оновлення клітин, нервова система, покращення травлення.

Листові овочі, горох та бобові, горіхи, продукти із зерна грубого помелу, яйця.

Пантотенова кислота

Обмін речовин, відтворення тканин

Риба, м’ясо, яйця, молоко, бобові

 

 

Повноцінне харчування сприяє правильному розвитку дітей.

Раціональне харчування дошкільників визначається:

  • Калорійність їжі.

старшим дошкільникам – до 2500 калорій;

  • Правильним хімічним складом її.

До складу їжі мають входити такі основні поживні речовини:  білки, жовтки, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і вода.

  • Різноманітність харчування.

Складаючи меню, треба рівномірно розподіляти харчові речовини відповідно до встановлених норм їжі, достатнього використання овочевих і молочних страв, вводити вітаміни, на які багаті сири, овочі, соки, фрукти, а в літній час – зелень.

  • Режим харчування.

Дитина повинна їсти в один і той самий час , це поліпшує травлення і апетит.

Порушення режиму призводить до втрати апетиту. Фізіологією встановлено, що діти віком від 3до 7 років повинні їсти чотири рази на день з перевагою 3,5 – 4 години.

Режим харчування у дитячому садку і сім’ї повинен зберігатись і в часі.

  • Правила організації їжі.
    • Для нормального засвоєння їжі дуже важливо, щоб діти під час їди зручно сиділи , не заважали одне одному. Стіл накривається відповідно до меню. Розміри посуду повинні відповідати дитячому вікові: невеличкі тарілки, чашки, виделки, ножі, десертні ложки.
    • Діти повинні їсти в спокійних умовах, щоб не було гучних розмов, голосних зауважень дорослих.
    • Вихователь повинен стежити, щоб діти зберігали правильну позу під час їжі, сиділи зручно і красиво. Їжа подається на стіл теплою, але не гарячою. Хліб нарізається невеликими шматками, щоб дітям було зручно тримати в руці.
    • Велику роль у збудженні апетиту відіграє чистота групової кімнати, сервіровка столу.
    • Діти повинні пережовувати їжу , брати її потроху , чергуючи більш тверду з рідкою. М’ясо з гарніром, бутерброд запивати кавою чи чаєм.
    • Дітей треба привчати їсти акуратно , тримати хліб в лівій руці, ложку або виделку – в правій.
    • Дітей старших груп учать користуватися ножем. Усі діти повинні вміти користуватися серветкою .

Використовуючи різні методичні прийоми, вихователь привчає дітей їсти різноманітні страви та з’їдати встановлено порцію

Як правильно читати казку

  • Усі казки батьки повинні читати в спокійних умовах. Дитина повинна зручно розташуватися поряд у комфортній атмосфері.
  • Читати казку потрібно вдумливо, пояснюючи дитині незнайомі слова, обговорювати основні моменти.
  • Важливо вислуховувати думку самої дитини про почуті події з казковим героями.
  • Не можна говорити дитині, що її судження  неправильне, або засуджувати її позицію.
  • Не бажано читати декілька казок відразу, тому що мораль кожної казки  повинна бути осмислена дитиною.

Порада: яка іграшка потрібна дитині.

Дії з іграшками – перші практичні дії малюка, вони задовольняють і стимулюють його потреби у рухах, у роботі аналізаторів. Організм дитини розвивається поступово, тож і її іграшки мають „розвиватися” так само поступово.

Іграшки, які входять в життя на 1-2 місяцях життя, мають сприяти, насамперед розвитку зору і слуху. Це можуть бути яскравий великий легкий м’яч або повітряна куля, які підвішуються над ліжком дитини на відстані  50см від очей.

Коли маляті виповниться два-два з половиною місяця, йому пропонують великі персоніфіковані (ляльки, ведмедики) та сюжетні іграшки, які розміщують біля ліжка чи манежу; звукові іграшки: брязкальця, дзвіночки, ляльки-неваляйки; дрібні іграшки, які можна схопити рукою.

Починаючи з 5-6 місяців, дітям дають іграшки, виготовлені з різних матеріалів: пластмаси, гуми, дерева (м’ячики різних розмірів, ляльки, фігурки тварин з чітко вираженою тілобудовою).Усі іграшки мають бути зручні для утримання в руці дитини.

Із 7-8 місяців малюкам пропонують іграшки і предмети для вкладання, відмінні за кольором, розмірами і матеріалами, сюжетні і транспортні іграшки (каталки, машинки).

Восьми-дев’ятимісячним малюкам можна давати іграшки, які сприяють оволодінню способами зіставлення дій (закриванням, нанизуванням).

А вже наприкінці першого року життя малюк здатний засвоїти предметні дії, складаючи пірамідки, вчиться виконувати дії, спрямовані на інший предмет.

Починаючи з другого року життя. Дітям пропонуються усі види іграшок: образні, транспортні, заводні, музичні, дидактичні, іграшки-меблі, фігурки тварин, будівельні набори, іграшки спортивного характеру.

Одна з основних  вимог до іграшкидля дітей раннього віку- її безпечність  для здоров’я малят.  Тому, купуючи іграшку, слід насамперед дізнатися, чи є в неї сертифікат якості. Якщо такого сертифікату немає, немає  й гарантії, що іграшка відповідає санітарно0гігієнічним нормам, установленим Міністерством охорони здоров’я України. А саме: що вона зроблена з матеріалів, нешкідливих для здоров’я дитини (тобто таких, що не викликають алергію та не спричиняють отруєння в разі потрапляння до рота), не ламка, не містить дрібних деталей, які можна легко від’єднати, та гострих виступів, якими малюк може себе поранити.

Порадник для батьків щодо трудового виховання дітей

v Залучати дитину до трудових справ сім’ї якомога раніше;

v  За дитиною старшого дошкільного віку закріпити постійні обов’язки, за виконання яких вона має бути відповідальною;

v  Не допускати відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу для ухилення від своїх обов’язків;

v  Не карати дитину працею: праця має приносити радість  та задоволення;

v  Учити дитину працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності – раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та завершення трудового процесу;

v  Не давати дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;

v  Не підганяти дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама;

v  Завжди дякувати дитині за допомогу чи старанно виконане доручення;

v  Не забувати хвалити дитину за ту турботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.

Поради батькам як підготувати дітей до школи

Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, властиві школяру.

А в дошкільному віці виникають поки тільки задатки цього перетворення в учня: бажання вчитися, стати школярем, вміння керувати своєю поведінкою  і своєю діяльністю, достатнім рівнем розумового розвитку і розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів і , звичайно, знань і навичок, необхідних для шкільного навчання.

Що можна і чого не можна робити до школи?

Зовсім не слід:

- змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;

- оцінювати все , що робить малюк, так, як оцінюється діяльність учня;

- «проходити» з дитиною програму першого класу, насильно замінювати гру навчанням.

Необхідно:

- прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;

- навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажанням інших людей, прагнути реально оцінювати свої  дії і досягнення.

Світогляд дитини, знання, які вона має про довкілля, від найближчих його явищ, які вона безпосередньо засвоїла, і до подальших, які засвоїла, коли пощастило подорожувати з батьками, з ваших розповідей, бесід, домашніх занять, з книжок,  радіо, телевізора, від друзів, тощо:

  • що знає дитина про себе (прізвище, ім’я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі), про своє село, місто, вулицю (трохи історії, назви вулиць, важливі місця, видатні люди);
  •  що знає про явища природи: пори року, їх послідовність (яка пора року настане після літа, а яка після весни, назвати всі по порядку), місяці кожної пори року, їх загальна кількість і послідовність; дні тижня, частини доби; про Сонце, дощ, сніг, урожай, що таке борошно, цукор, із чого роблять хліб;
  • що знає дитина про світ;
  • улюблені книжки, музика, вірші, оповідання, письменники, художники, композитори;
  • що знає про дорослих людей: за віком, професіями, які бувають люди вдома і на роботі, серед людей, на вулиці – за своєю вихованістю – невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини беруться порядні і непорядні люди;
  • що знає дитина про сучасну техніку, транспорт. Перш ніж почати читати, дитина повинна навчитися слухати, із яких звуків складаються слова. Вона має навчитися роботи звуковий аналіз слів.

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ, дитина яких уперше піде до дитячого садка

1.Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку.

2.Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.

3.Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.

4.Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).

5.Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.

6.Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.

7.Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до ту­алету.

8.Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.

9.Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.

10.Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.

11.Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.

12.Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з ін­шими дітьми.

13.Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.

14.Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.

15.Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка.

16.Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.

Пам'ятка для батьків

 

 

Інструктор з фізкультури рекомендує

Як розвинута дитина, то ж радіє вся родина!

Пальчикові ігри вдома

Всі ми в дитинстві робили “Сороку-Ворону”, “Ладусі”, всі боялися “Рогату козу”, але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте?

Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.

Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку.

А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.

Все, що ви вигадаєте – сподобається вашому малюку і сприятиме його розвитку.

Пальчикова гімнастика проводиться не тільки з дітьми раннього віку, вона необхідна, навіть, для дітей шкільного віку.

На момент вступу дитини до школи ще не закінчено окостеніння пальців кисті. У самому зап’ястку дитини тільки п’ять слаборозвинених кісточок (потім з’являється шоста), які не притискаються одна до одної.

Тому часто у шестиліток зображення прямої риски, овалу супроводжується помітним тремтінням пальців кисті, в результаті чого прямі лінії виходять зігнутими, овал ─ зигзагоподібним і не завжди замкненим.

Кожну вправу пальчикової гімнастики радимо виконувати декілька разів по черзі обома руками. Бажано поєднувати у невеликий комплекс дві-три вправи (пригадувати попередні, або ті, які найбільше сподобалися).

Бажаємо успіхів та творчого натхнення!

Наведемо декілька вправ пальчикових ігор:

Вправа 1

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом вліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

fiz 2

fiz 3

Вправа 2

Руки перехрещені тильним боком долонею до себе.

Спочатку пальці обох рук стис­нуті в кулаки, потім пальці-промінці

розкриваються, руки повертаються вправо-вліво.

У кінці віршика діти плескають у долоні.

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко,

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

fiz 4

  fiz 5
Вправа 3
Долоні  трохи  зігнуті, кінчики  пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).

Рідний дім

  

Хай живе наш рідний дім —

Тепло й затишно у нім.

fiz 6
fiz 7
  Вправа 4
  Білочка просить нас приготувати для горішків незвичайний кошик,

Його треба зобразити пальцями рук.

Кошик

 

В руки кошик я беру,

І горішок туди кладу.

fiz 8 
  fiz 9
Долоні повернені на себе, пальці спле­тені, лікті розведені в сторону. Долоні ніби­то роз'їжджаються, і між пальцями утво­рюються зазори. Великі пальці зображують ручку кошика.
Вправа 5

Жук

 

Жук у жолудя питав:

 Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

 fiz 10
  Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по столі вперед.
  fiz 11
  Вправа 6

Акварель

 

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.
fiz 12 

Рука — це пензлик, пальці — волосин­ки. Плавними рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними.

      Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику.

  fiz 13
  Вправа 7

Ати-бати —

йшли солдати,

Ати-бати — на базар,

Ати-бати, що купили?

Ати-бати —самовар.

 fiz 14
Дітям пропонується «перетворити» долоню на солдата: намалювати на тильному боці очі й рот. Пальцями діти показують, як солдати марширу­ють.
fiz 15
Вправа 8

Загадка від Мавпочки

 

— Відгадайте загадку,

 відгадку покажіть руками.

Що за верхівець:

Сам сидить верхи,

А-ноги за вухами?

(Окуляри)

 fiz 16
  Діти складають овали пальцями рук, підносять їх до очей.
  fiz 17
  Вправа 9

Оси

 

Оса осі в осінні дні

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

Сховатись ніде вже осі.

fiz 18
Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.
fiz 19
Вправа 10

Лис

 

Лиса з лісу у село

«Ку-ку-рі-ку» занесло.

Заглядає лис у вікна:

«Де ж це півень

 кукурікнув?»

fiz 20
Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізин­чики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утво­рюють вузьку «лисячу» мордочку.
fiz 21
Вправа 11

— Відгадайте загадку – добавлянку.

 

На дереві грається,

Угору підіймається,

На хвостику гойдається.

І зветься це малятко —

Веселе ... (мавпенятко).

fiz 22 
  Середній та безіменний пальці притиснуті згори вели­ким. Вказівний і мізинчик трохи підняті вгору та зігнуті.
fiz 23  
  Вправа 12

Відгадай загадку

 

Два кінці, два кільці –

Посередині цвях.

(Ножиці.)

fiz 24 
  Пальці правої руки стисну­ти в кулак, виставити вперед вказівний і середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями.
fiz 25  
Вправа 13

Вовк ведмедя розбудив:

— Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлоги —

Вовк тікає в ліс від нього.

fiz 26
Середній і безіменний пальці притисну­ті згори великим. Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті.
fiz 27
Вправа 14

Сьогодні малята.

Копають грядки,

Уперше в житті

Вони садять квітки:

Крокіс, чорнобривці,

Нагідки, розмай —

Квітуй-розквітай,

Наш улюблений край!

fiz 28
Зімкнуті та трохи заокруглені долоні —

пуп'янок квітки. Поступо­во пальці

розводяться в різні боки та злегка

погойдуються.

fiz 29
fiz 30
Вправа 15
 

У сови великі очі 

Бо не спить вона щоночі.

Сутінки надворі,

А сова─ в дозорі.

fiz 31 
  Долоні розгорнуті до себе, великі пальці ви­прямлені від себе й переплетені (нібито чіпляють­ся один за одного). Великі пальці — голова пташ­ки, інші пальці — крила. «Помахайте крилами».
fiz 32
Вправа 16

Відгадайте, хто це?

 

Хоч маленьке, а красиве,

Як біжить, то в'ється грива.

Копитцями туп-туп-туп,

По каменю цок-цок-цок,

(Лоша)

fiz 33
Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, ство­рюючи пальцями гриву. Великий палець дого­ри. Два великих пальці утворюють вушка.
fiz 34
І на останок віршик-пальчикова гра
fiz 35

 

Як підготувати дитину до щеплення?

Планові щеплення – великий стрес для організму дитини і для її психічного стану. Простіше, коли малюк ще зовсім маленький і не розуміє, що тітка в білому халаті зараз його боляче вколе. Коли ж дитина починає розуміти,що таке лікарня, то іноді похід на щеплення перетворюється на сущий кошмар для батьків.

Читати далі...

Обережно: грип!

Грип – найбільш поширене гостре респіраторне вірусне захворювання, що передається повітряно-крапельним шляхом, та призводить до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової та ендокринної систем. Якщо ви виявили у себе або у дитини наступні симптоми: температура 37,5 – 39 0 С, головний біль, біль у м’язах, суглобах, озноб, кашель, нежить або закладений ніс, біль (першіння) в горлі.

Читати далі...

Як запобігти харчовим отруєнням

(пам’ятка для батьків)

Щоб запобігти інфекційним захворюванням та харчовим отруєнням, дотримуйтесь таких простих правил:

- ретельно мийте усі овочі і фрукти перед тим, як подавати до столу сирими;

- мийте руки з милом перед приготуванням їжі;

Читати далі...

Пам’ятка щодо запобігання поліомієліту

Поліомієліт представляє собою гостре інфекційне захворювання вірусної етіології, яке виникає в результаті інфікування одним з трьох типів вірусів поліомієліту.

Читати далі...

 

Режим харчування дитини вдома

Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.

Читати далі...

Загартовування дошкільнят

І. Вимоги до організації загартування вдома:

 •  кімната в якій здійснюється загартування повинна бути провітрена, здійснене вологе прибирання;

 • одяг дитини відповідає виду загартування, порі року.

 

Читати далі...

Корисні для організму вітаміни

Про користь вітамінів знають всі. Але зазвичай ми згадуємо про їх необхідність весною, коли з’являються перші ознаки гіповітамінозу – втома, дратівливість, апатія. Організм людини не може самостійно синтезувати всі вітаміни або синтезує їх в недостатній кількості. Інші вітаміни ми отримуємо разом з їжею.

 Читати далі...

 

 Повноцінне харчування сприяє правильному розвитку дітей.

Раціональне харчування дошкільників визначається:

  • Калорійність їжі.

старшим дошкільникам – до 2500 калорій;

  • Правильним хімічним складом її.

До складу їжі мають входити такі основні поживні речовини:  білки, жовтки, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і вода.

Читати далі...

 

Особиста гігієна дошкільника

І вдома, і в дошкільному навчальному закладі дітям слід дотримуватися правил особистої гігієни. Адже гігієнічні навички — це запорука міцного здоров'я. І формувати їх — обов'язок насамперед батьків. Саме вони своїм прикладом мають показати дитині, як слід виконувати всі гігієнічні процедури.

Читати далі...

 

 

Як запобігти травмуванню дитини

Діти часто травмуються або можуть завдати тілесних ушкоджень одне одному під час гри. Травмування може спричинити як поведінка самої дитини або її однолітків, так і необачність дорослих. Тому найважливіше завдання батьків — створити відповідне середовище для безпечної гри дітей, аби запобігти їх травмуванню.

Читати далі...

Як запобігти травмуванню дитини

Пам`ятка бля батьків

 Діти часто травмуються або можуть завдати тілесних ушкоджень одне одному під час гри. Травмування може спричинити як поведінка самої дитини або її однолітків, так і необачність дорослих. Тому найважливіше завдання батьків — створити відповідне середовище для безпечної гри дітей, аби запобігти їх травмуванню.

-       Пильно наглядайте за дитиною поблизу дороги, відкритих водойм, на спортивному чи ігровому майданчиках. Контролюйте поведінку й умови гри.

 -       Подбайте про зручний одяг і взуття дитини, яке має відповідати погодним умовам. Дитині має бути зручно рухатися під час їзди на велосипеді й роликах

 -       Стежте за грою дитини з низьким рівнем сенсомоторного розвитку. Що молодша дитина, то нижчий у неї рівень сенсомоторного розвитку. Якщо дитина не вміє досконало володіти своїм тілом, то координація її рухів порушується. А відтак травмуватися вона може навіть під час простої гри.

 -       Поінформуйте дитину про наслідки її можливих дій. Коли дошкільник іде на ігровий майданчик або до парку розваг, розкажіть йому про безпечне поводження з ігровим обладнанням. Для її безпеки дитині важливо знати, які каруселі небезпечні та як потрібно поводити себе з ними.

 -       Поясніть дитині, що не можна нехтувати власною безпекою, аби вразити друзів чи досягти найкращого результату в певному змаганні.

 -       Ознайомте дитину з правилами дорожнього руху. Дитина повинна знати, як правильно переходити вулицю на пішохідному переході або переході, де є світлофор. Переходити вулицю вона має тільки під наглядом дорослих.

 -       Навчіть дитину правил пожежної безпеки. Навіть якщо сірники, запальнички та інші вогненебезпечні предмети знаходяться в недосяжному для дитини місці, вона має знати, що бавитися з ними не можна.

Як запобігти травмуванню

Особиста гігієна дошкільника

(пам`ятка )

  І вдома, і в дошкільному навчальному закладі дітям слід дотримуватися правил особистої гігієни. Адже гігієнічні навички — це запорука міцного здоров'я. І формувати їх — обов'язок насамперед батьків. Саме вони своїм прикладом мають показати дитині, як слід виконувати всі гігієнічні процедури.

 v  Щоранку й щовечора умивайте дитину — мийте обличчя, шию та вуха теплою водою з милом. Також умивайте її після прогулянок. Із трьох-чотирьох років дитина має умиватися самостійно.

 v  Перед прийомом їжі та умиванням, після прогулянок, відвідування туалетної кімнати, будь-якого заняття чи гри привчайте дитину мити руки з милом. Руки слід мити під струменем води, а не в ємкості. Намилювати їх варто один-два рази з обох боків та між пальцями, а після змивання піни перевіряти чистоту нігтів.

 v  Після трьох років навчіть дитину доглядати за своїми зубами самостійно:

 -  обов'язково чистити їх вранці й увечері, після кожного прийому їжі полоскати рот кип'яченою водою.

 v  Волосся дитини мийте не рідше ніж раз на тиждень. Аби шампунь не потрапив »в очі, голову дитини відхиліть назад і змийте піну. Розчісуйте волосся лише тоді, коли воно висохло.

 v  Раз на два дні готуйте для дитини теплу ванну перед сном. Проте в разі захворювання й щеплень утримайтеся від цієї процедури. Під час купання скористайтеся мочалкою, губкою або махровою рукавицею та милом. Після ванни дитину ополосніть теплою водою, витріть насухо й одягніть у чисту білизну.

 v  У дні, коли дитина не приймає ванну перед сном, вимийте її нижню частину тіла. Для витирання ніг і тіла використовуйте окремі рушники.

 v  Раз на тиждень обережно зрізуйте нігті на руках і ногах дитини манікюрними ножицями. Стежте, щоб дитина не гризла нігті. Якщо утворилися задирки, обрізуйте їх та обробляйте йодом або брильянтовим зеленим.

 v  Збираючи дитині речі до дитячого садка, покладіть чисту носову хустинку або вологі серветки для дітей. Вони знадобляться під час кашлю, чхання або для ви­тирання забруднених рук та рота. Із раннього дитинства привчайте дитину корис­туватися цими засобами особистої гігієни.

 v  Білизну дитині змінюйте щодня, панчохи та шкарпетки — не рідше ніж через день, постільне приладдя — не рідше одного разу на тиждень.

Організація життєдіяльності дітей в ДНЗ №12 (12год. роб день)

Дошкільні групи

п/п

Режимні моменти

Молодший дошкільний вік

4-й р. ж .                      5-й р. ж.

Старший дошкільний вік

1.

Ранкова зустріч дітей, огляд, ігри,

індив. робота, самостійна діяльність, спостереження, ранкова гімнастика.

7.00.-8.25.

7.00.-8.30.

7.00.-8.35.

2.

Підготовка до сніданку, сніданок

8.30.-9.00.

8.35.-9.00.

8.35.-9.00.

3.

 Організована навчально-розвивальна діяльність. (заняття (групові та ідивідуально-групові, індивідуальні)

Самостійна діяльність дітей в розвивальних центрах, дослідницько-пошукова діяльність, міні-заняття

9.00.-10.00.

9.00.-10.15.

9.00-10.30.

4.

Підготовка до прогулянки. Прогулянка:організована діяльність(заняття з фізкультури, спостереження, досл.-пошукова діяльність) інд.-групова робота, самостійна діяльність

10.00.-12.00.

10.15.-12.20.

10.30.-12.30.

5.

Повернення з прогулянки. Підготовка до обіду. Обід.

12.00-12.30.

12.20.-12.50.

12.30.-13.00.

6.

Підготовка до денного сну. Сон.

12.30.-15.00.

12.50.-15.00.

13.00.-15.00.

7.

Поступовий підйом, гімнастика пробудження, загартовуючі процедури, культурно-гігієнічні навички

15.00-15.30.

15.00.-15.30.

15.00.-15.30.

8.

 Ігри, гурткова робота, самостійна діяльність в розвивальних центрах.індивідуальні заняття, творча діяльність.

15.30-16.15.

15.30.-16.20.

15.30.-16.25.

9.

 Підготовка до вечері, вечеря.

16.15.-16.45.

16.20.-16.50.

16.25.-16.50.

10.

 Самостійна діяльність дітей, ігри, підготовка до прогулянки, прогулянка.

16.45.-18.45.

16.50.-18.45.

16.50.-18.45.

11.

Повернення додому.

18.45.-19.00.

18.45.-19.00.

18.45.-19.00.

 

Тривалість прогулянок.

3год.30хв.

3год. 45хв.

3год. 50хв.

 

Тривалість рухового режиму.

4год.

4год.45хв.

4год.55хв.

 

Тривалість денного сну

2год.30хв.

2год.10хв.

2год.

 

Інтервали між прийманням їжі.

3год.30хв.

4год.

4год.

Психолог радить...

 

 

Корисна психологічна інформація для батьків

Правила виховання дітей

1.     Не можна принижувати дитину – приниження руйнують позитивну самооцінку. Малюк починає відчувати провину за те, що він живе на світі. У результаті може вирости глибоко нещасна людина.

2.     Не треба погрожувати – погрози змушують дитину боятися й ненавидіти дорослого, який їй погрожує. Від погроз дитина не перестане поводитися абияк, а якщо навіть і перестане, то лише в присутності дорослого, але потім обов'язково «відіграється».

3.     Не слід вимагати обіцянку загрозами – обіцянка, як і погроза, відноситься до майбутнього — коли ще вона здійсниться? А дитина живе сьогодні, в теперішньому часі. Насильне вимагання обіцянок розвине в ній почуття провини, або цинічність у словах та справах.

4.     Нерозумно вимагати негайної покірності – дитина не робот і не зомбі, їй потрібен час, щоб зрозуміти й прийняти чи не прийняти вашу настанову. Попереджайте малюка, що час гри скоро закінчиться. Навіть у беззастережних обов'язках має лишатися ілюзія самостійності.

5.     Не слід допікати опікуючись – інакше дитина ніколи не відчує, що може зробити щось сама. А це знижує самооцінку й призводить до формування психологічних комплексів. Окрім цього, зайва опіка привчає дитину до думки, що можна не напружуватися — й так усе для тебе зроблять.

6.     Не можна сліпо потурати дитині – чим конкретніші «так» і «ні», тим простіше дитині зрозуміти, чого хоче від неї дорослий. Деякі правила малюк засвоюватиме швидко, інші ж потребуватимуть більше часу й терпіння.

7.     Слід бути послідовним, аби досягнути розуміння – дитина не в змозі зрозуміти дорослі «інколи», «можливо», «подекуди» й «лише на свята». Чи можна навчитися переходити дорогу, якби в понеділок, вівторок і четвер червоний колір означав «стоп», а в середу й суботу — «можна перейти»? 

Особливості психічного розвитку дошкільнят

«Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими».
О.Уальд

Соціальна ситуація розвитку в дошкільному віці. На етапі дошкільного дитинства складається нова соціальна ситуація розвитку, провідною діяльністю стає гра, під час якої дошкільники опановують інші види діяльності, виникають важливі новоутворення у психічній та особистісній сферах, відбувається інтенсивний інтелектуальний розвиток дитини, формується готовність до навчання у школі.

У ранньому дитинстві малюк відкрив для себе існування дорослих та їхній світ. Якраз відокремлення дитини від дорослого створює нову соціальну ситуацію, в якій вона прагне до самостійності. Ця тенденція є природною і постійною. Істотною особливістю дошкільного віку є виникнення різноманітних стосунків дитини з однолітками, утворення дитячого згрупування. Власній внутрішній позиції дошкільняти стосовно інших людей властиві: розвиток усвідомлення власного Я і значущості своїх учинків, величезний інтерес до світу дорослих.

Провідна діяльність у дошкільному віці. Особливості соціальної ситуації розвитку дошкільняти виражаються в характерних для нього видах діяльності, передусім у сюжетно-рольовій грі, яка є формою творчої діяльності. Граючись, дитина поєднує в собі роль автора п'єси та актора, декоратора й техніка. У грі вона пізнає світ, стосунки, ролі, поведінку людей, моделює міжособистісні стосунки в ньому, вчиться орієнтуватися в різних сферах людської життєдіяльності, оволодіває правилами та нормами життя. Гра є провідною діяльністю дошкільняти  тому, що зумовлює найважливіші зміни у психічних процесах і психічних особливостях його особистості. Починає розвиватися творча діяльність, яка виражається у здатності перетворювати навколишню дійсність, створювати нове.

Особливу роль у розвитку особистості дитини в дошкільний період відіграють батьки. Дошкільник поступово стає самостійним, незалежним, розширюється його оточення , а це в свою чергу відкриває значні можливості для самоусвідомлення, оцінювання себе та інших. Розвиток динамічної сторони емоцій і почуттів дошкільника зумовлений формуванням уміння контролювати і регулювати свої емоційні прояви.

І на останок, варто запам’ятати, що головним джерелом гармонійного розвитку дитини є бадьорий, життєрадісний настрій, джерелом якого є любов, ласка і увага Вас,- батьків.

«Десять кроків, щоб стати кращими батьками»

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності.

4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними.  Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися, коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте її за хорошу поведінку.

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до малюка.

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі.

Про що говорить улюблений колір дитини?

Ви звертали увагу на колір, яким ваш малюк найбільше любить малювати? Діти часто прив'язуються до певного кольору, і це перевага стосується всього: від улюблених ласощів до іграшки. Психологи вважають, що вибір кольору відображає особливості особистості.

Отже, що можуть сказати колірні переваги про вашу дитину?

Синій

Якщо малюк кидається на все блакитне і синє - у нього вже дорослий світогляд, він цінує рівновагу в житті. Блакитний - це колір, який часто «нав'язують» хлопчикам. Тому дитина може вибирати його за звичкою. Любов до синіх відтінків відображає умиротворений характер. Як правило, такі діти рідко вередують, люблять споглядати і захоплюються спокійними іграми, наприклад, конструктором. Малюк, який тягнеться за темними відтінками синього, можливо, страждає меланхолією. Він замислений, сумний. Може, цей вибір був пов'язаний з враженням від сумної казки, яку дитина прочитала.

Фіолетовий

А в тих випадках, коли дитя вибирає одяг виключно у фіолетових тонах, будьте впевненні: росте майбутній актор! Діти, які люблять фіолетовий, часто захоплюються малюванням, ліпленням з пластиліну. Такі малюки обожнюють розігрувати спектаклі з друзями, із задоволенням беруть участь у новорічних постановках в дитячому саду. А ще маленькі любителі фіолетового нерідко потайливі і хитрі. Така дитина вміє перевтілюватися в слухняного ангела і разом з тим  пустувати.

Жовтий

Малюк, який обожнює жовтий колір, налаштований на величезні життєві перемоги. Такий колір в дитинстві вибирають лідери, майбутні бізнесмени, політики - впливові люди. Любитель жовтого,- розумний, у нього багата уява. Часто такі діти люблять фантазувати, грати в стратегічні ігри на самоті. Вони слухняні, але занадто мрійливі. Іноді їхня фантазія відводить їх далеко, і вони не можуть перемкнутися на дійсність. Але в майбутньому, любителів жовтого чекають приголомшливі перемоги, серйозна кар'єра і, можливо, влада. Жовтий - один з оптимальних дитячих виборів, свідчить про сприятливу атмосферу,як вдома так і в садку. Деяким дітям не подобається жовтий колір - часто це вказує на дискомфортні ситуації в сім'ї.

Рожевий

Багато дівчат люблять рожевий. Це говорить про жіночність,емоційність. Дівчата вибирають рожевий, тому що цей колір асоціюється у них з ляльковими нарядами, квітами, дитячою косметикою. Рожевий експлуатують виробники дівочих іграшок, тому прихильність дівчаток до нього зрозуміла. Але якщо хлопчик обожнює рожевий колір, будьте насторожі: такий вибір зазвичай показує на слабкість, невизначеність, пошук, замкнутість. Нерідко рожевий люблять хлопчики, які відчувають себе не прийнятими та не зрозумілими в своєму оточенні. Однак у деяких випадках хлопчики вибирають рожевий через асоціації з солодощами або від підвищеної емоційності. Крім того, рожевий колір заспокоює дітей.

Червоний

Любителі червоного дуже експресивні. Прихильність до цього кольору вказує на незалежний характер, лідерство, прагнення до популярності і похвали. Такі діти дуже енергійні, рухливі, цілеспрямовані. Вони легко навчаються, швидко починають читати і писати. Однак багато хлопців, які обожнюють бордові або червоні відтінки, бувають неврівноваженими. Зверніть увагу на малюка, який раптово полюбив темні відтінки червоного. Гамма від бордового до коричневого в малюнках часто означає, що дитині необхідний відпочинок, спокій.

Помаранчевий

Цей колір воліють обирати природжені оптимісти. Такі діти відкриті, веселі й говіркі. Маленький любитель помаранчевого має широке коло товаришів, з легкістю йде на контакт з дорослими, викликає в оточуючих захват своєю сміливою безпосередністю. В окремих випадках любов до помаранчевого кольору обумовлена нервозністю. Такі діти вразливі, і сама незначна дрібниця може викликати у них істерику. Крім того, любителі помаранчевого, як правило, мають безліч різноманітних захоплень - малювання, спорт, стратегічні ігри і так далі. Але список його інтересів швидко змінюється, до кожного хоббі він відноситься поверхово. До речі, любов до світлих відтінків помаранчевого вказує на міцне здоров'я і відмінну фізичну форму.

Зелений

 Тут все залежить від відтінку. Зелений колір досить складний. Якщо дитина любить салатовий відтінок, це говорить про спокій та оптимізм. Такі діти наділені глибоким інтелектом, у них розвинена фантазія та аналітичний розум. Але якщо дитя віддає перевагу темно-зеленому кольору, насторожіться: як правило, його люблять замкнуті діти, які відчувають себе незрозумілими у своєму середовищі. Темно-зелений зазвичай вибирають діти, які недостатньо відчувають захист і опіку батьків. Вони бояться змін, домінування над власною особистістю. У цілому любов до всіх відтінків зеленого означає ідеалізм, шляхетність і честолюбство, аж до руйнівної самокритичності і боязнь зробити помилку. До речі, багато психологів впевнені: зелений колір відбиває бажання їсти солодке!

Білий

Білий колір люблять спостерігаючі і в той же час сором'язливі малюки. Такі діти мають дуже розвиненим емоційний інтелект - вони чуттєво аналізують все, що відбувається навколо. Нерідко любителі білого вже мають свою точку зору, свою дитячу систему цінностей, яка не схожа на ту, що їм нав'язують дорослі. Улюблений білий колір у дитини часто свідчить про природжений талант до філософських роздумів. Такі діти мають багатий внутрішній світ, вони духовно розвинені, але значно більш замкнуті, ніж однолітки. До речі, нелюбов до білого, різке відторгнення білого кольору може послужити сигналом того, що дитина психологічно втрачає зв'язок з матір'ю.

Як розповісти дитині про Різдво

 

 

 

Музика в житті малюків

У дитини одним із перших формується слуховий аналізатор, тож музика найраніше серед усіх видів мистецтв стає доступною для сприйняття дитини. Приємні, злагоджені звуки потрібні для гармонійного фізичного та інтелектуального розвитку дитини і у лоні матері, і після народження. Вони сприят-ливо діють на настрій дитини, викликають у неї відчуття задоволення.

Доведено, що музика може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповільнювати роботу серця та дихання, нормалізувати ар-теріальний тиск, підвищувати рівень ендорфіну, регулювати температуру тіла, активізувати імунітет, стимулювати вироблення гормонів, що блокують стрес.

Дитину мають оточувати благодатні звуки природи (дзюркіт струмка, шелест листя, щебетання птахів) та музики (колискові та дитячі пісні).

Батькам слід знати, що музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, проте якщо ви не помічаєте особливих їхніх проявів – однозначні висновки про їх відсутність теж не варто робити. Лише систематична турбота батьків про прилучення дитини до музики зможуть закласти в ній «ядро» музичності.

music 2

 Як підготувати дитину до свята в дитячому садку

Шановні батьки, свято в дитячому садку – це велика подія для дитини і для вас. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свята.

                  Зовнішній вигляд дитини

     Зачіска, одяг та взуття дитини мають бути охайні, святкові та зручні. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно – треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

               Присутність батьків

    Намагайтеся знайти час, щоб відвідати святковий ранок за участю своєї дитини. Адже маленькі діти виступають не перед аудиторією, а насамперед перед вами. Зверніть увагу: коли ваша дитина виступає, вона дивиться вам у вічі, шукаючи підтримки та схвалення. Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі – підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

                   Перегляд свята

     Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята, зніміть верхній одяг та займіть місце у залі. Вимкніть мобільний телефон, щоб не відволікати увагу дітей. Не коментуйте виступи дітей та не робіть зауваження – це може мати небажані наслідки. Підтримуйте виступ дітей оплесками, адже для них це є свідченням успіху.

   Шановні батьки, чекаємо Вас на дитячих ранках, концертах, спектаклях з хорошим настроєм та позитивними емоціями!

Дошкільний навчальний заклад №12 м.Рівне.